Вести

САСТАНАК НА ТЕМУ РАЗВОЈА ГРАДСКЕ ЖЕЛЕЗНИЦЕ

Председник Градске општине Сурчин Стеван Шуша присуствовао је у среду, 26. маја, првом састанку српско-руског научног и технолошког савета за имплементацију пројекта „Београдски дијаметри” у хотелу „Хилтон” на којем је било речи о развоју градске железнице и унапређењу мреже шинског система саобраћаја у Београду.

Догађају су присуствовали заменик градоначелника Горан Весић, помоћник градоначелника Андреја Младеновић, амбасадор Руске Федерације Александар Боцан-Харченко, председници приградских београдских општина, које ће бити у систему Бг воза, представници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, као и представник руске компаније „Синара”. 

Весић је рекао да је пројекат „Бг воз” један од два најзначајнија пројекта у Београду, те да се шински подсистем прижељкује у Београду већ деценијама. Он је појаснио да су Бг воз и метро потпуно два различита пројекта који чине јединствену целину, али се развијају потпуно одвојено.

– Када је у питању метро, градићемо прве две линије. Прва ће имати 21,1 километар, а друга 19,2 километра. И једна и друга ће имати по 21 станицу, а пројектујемо и трећу линију. Прва линија је Макиш – Миријево, друга Железничка станица „Земун” – Миријево, а трећа Блок 72 – Бањица 2. Требало би да трећа линија има 20,8 километара и 21 станицу. У овом тренутку смо фокусирани на прве две линије – прва ће бити готова 2028. године, а друга 2030. Те две линије ће учинити метро функционалним, а пуну употребљивост ће имати када се изгради и трећа линија – појаснио је Весић.

Говорећи о Бг возу, Весић је истакао да је он посебно значајан због тога што ће повезати центар града са приградским општинама.

– Посебно инсистирам на томе да Београд не може да буде јединствен и функционалан град све док сваки део града не буде транспортно и саобраћајно повезан са центром града. Суграђани у удаљеним деловима града сада живе издвојено као да не припадају Београду. Морамо да дамо додатни допринос како би они били саобраћајно повезани са центром града. Бг воз се наслања на постојећу железничку инфраструктуру, тако да не правимо нову железницу, већ користимо постојећу и дограђујемо је заједно са „Железницама Србије” и Владом Србије како би она била стављена у функцију градске железнице. Недавно смо усвојили Закон о метроу и градској железници – казао је Весић.

Када је у питању приградска железница, она данас постоји у Београду, тако да имамо две градске линије Батајница–Овча (31,3 километра) и Ресник–Овча (36 километара) и две приградске линије Младеновац–Овча (62 километра) и Лазаревац–Овча (68 километара), навео је Весић.

– Те две приградске линије нису потпуно функционалне – имају мали број полазака, на једној линији седам, а на другој три дневно. Ако желимо да ови делови града буду повезани, треба да имају бољу динамику. Тренутно имамо 197 километара градске железнице, укупно 104 поласка, а план је да, када пројекат „Бг воз” завршимо, имамо 223 километра, 76 станица и 500 полазака. Тада ће ова железница бити у функцији. Планирамо две нове линије Железник–Карабурма (14 километара) и Сурчин–Обреновац (24 километра), а у плану је и реконструкција постојећих линија, нарочито према Лазаревцу и Барајеву, односно Сопоту и Младеновцу – рекао је Весић.

Презентације су одржали Секретаријат за јавни превоз, ЈКП „Београдски метро и воз”, Саобраћајни факултет и Саобраћајни институт ЦИП. 

Председник ГО Сурчин  Стеван Шуша је, говорећи о значају Бг воза за Сурчин, истакао да поред аеродрома и ваздушне везе са светом, пловне везе реком Савом и аутопутева који пролазе кроз општину Сурчин, изградњом пруге грађани Сурчина имаће и железничку везу са Београдом и Обреновцем и тиме ће Сурчин бити богатији за још један вид превоза, што је веома битно како за грађане, тако и за привреднике.

Извор: Беоинфо